top of page
  • Poza scriitoruluiLaura

Black Tie și o fărâmă de viață

Seara unui sfârşit de septembrie ce mirosea a toamnă timpurie, dar mai păstra undeva departe ceva din amintirea verii, îmi dădea o stare de reverie. Sunetul telefonului m-a trezit din visare.

Era Ana. Cu o voce jucăuşă mi-a spus: “Săptămâna viitoare am expoziţia. “Eleganţa în alb şi negru” la Hanul de poveste. Ştii tu, hanul acela transformat într-un loc elegant, dar care mai păstrează un aer de epocă.”

“Da, îl ştiu. Perfectă alegere.”

Eu eram un pic îngrijorată în privinţa ţinutei. Ştiam că va vrea să fie în ton cu expoziţia și anume Black Tie. În serile de toamnă, dacă nu au în ele încă mângâieri de vară, e mai greu. Panicată, am deschis uşa şifonierului sperând să găsesc, rătăcită pe undeva, o rochie potrivită evenimentului. Ghinion. Nici o rochie nu scăpase din episodul “new me”. Noua eu nu mai voia rochii.

În timp ce mă gândeam pe unde aş fi putut găsi o ţinută elegantă, sună prietena mea şi îmi spune cu un ton jucăuş să nu îmi mai caut rochie, pantofi, accesorii. Doar să vin la han la ora 4 în loc de 5.  Sinceră să fiu, am răsuflat uşurată. Am zis un ok cam prea entuziast ce-i drept şi am întrebat-o dacă a trimis invitaţiile la tipografie. A chicotit şi mi-a spus că totul e sub control. Când chicoteşte e clar că a născocit ceva. Aş fi vrut să o întreb, dar riscam să mă lovesc de un nu ferm, aşa că am mai povestit un pic despre expoziţie şi apoi ne-am luat la revedere.

Toată săptămâna m-am întrebat ce pune la cale. A venit şi seara expoziţiei.

Când am ajuns acolo, eram curioasă cum va fi. Totul era impecabil. Pe pereţii de un alb imaculat erau aşezate cu grijă tablouri ce te purtau cu graţie prin diferite perioade ale eleganţei. De la rochiile de bal specifice anilor 1900, până în zilele noastre. Ce mi-a atras atenţia a fost un banner discret dar vizibil, cu Answear.


logo

Mă gândeam la orice, numai la ce avea să urmeze nu. O aud dintr-o dată pe protagonista serii zicându-mi, mai bine zis strigându-mi de la etaj:”Visătoareo, hai sus”.

Am urcat şi am fost poftită să intru într-o cameră transformată într-un dressing uriaş. Nu mică mi-a fost mirarea să văd acolo ţinute, rochii scurte sau lungi, acesorii, cămăşi albe, barbăteşti, costume, pantofi de ocazie şi mocasini , paltoane şi haine elegante de la answear.

“Domnul se va ocupa de tine”, mi-a spus şi a plecat chicotind.”Bravo, draga mea. Felicitări. Formidabilă idee”, i-am răspuns în timp ce se îndrepta spre uşă.

Un domn elegant ce purta o cămaşa albă, un costum negru şi o cravată neagră. Eleganţa lui mă ducea cu gândul la personajul principal din “Parfum de femeie”.

large_img_721573-199x300

Probabil, văzându-mi expresia feţei, omul mi-a zâmbit blând și m-a întrebat cu un oarecare interes: ” Visătoarea din Ostende”?. I-am zâmbit și eu discret, iar el cu un ton amabil m-a invitat să îmi aleg o ţinută.

Nu a trecut mult timp şi am găsit o rochie din mulţimea de  rochii elegante, care parcă avea numele meu scris pe ea. Elegantă, discretă în exprimare.Tot timpul am spus că o rochie trebuie să “vorbească” despre tine. E ca o carte de vizită. Omul îşi face o părere despre tine din primul moment în care te vede. Rochia aceasta chiar asta îmi părea că face.

rochie-only

Când a văzut ce rochie am ales mi-a zis că va pune în valoare romantica din mine. Mânecile dantelate rezonează cu partea mea mai visătoare, care deşi încerc să o ascund, iese la suprafaţă prin gesturi,  Fiecare detaliu e discret și purtător de povestea sufletului persoanei care o poartă. Mi-a mărturisit că  îşi dă seama dacă rochia e potrivită pentru femeia ce o poartă dacă, în momentul în care o priveşte, are impresia că nu mai e o simplă rochie, ci a devenit parte din acea persoană.

Am început să caut şi pantofii eleganti  potriviţi rochiei. Iar am avut o dilemă. Oferta era atât de diversă şi cu bun gust încât mi-era  greu să mă opresc la o singură pereche.  Am optat pentru ceva la fel de simplu si anume  o pereche de pantofi cu toc.

Fiind o seară mai răcoroasă, m-am gândit să aleg şi un sacou elegant pe care să îl port pe umeri. 

middle2_img_542418

The ANSWER is ANSWEAR”,  i-am spus în timp ce ieşeam din încăpere.

Pe parcursul serii ne-am mai intersectat de câteva ori. Am discutat despre eleganţă, stil.

“Eleganţa e ceva cu care ne naştem. Sălăşluieşte în sufletele şi acţiunile noastre. Trebuie doar să o lăsăm să se exprime. Să punem ţinuta în valoare prin lumina din suflet. O ţinută black tie e nemuritoare, mai ales dacă străluceşte prin simplitatea şi luminozitatea celei sau celui care o poartă.”

Am plecat cu aceste cuvinte în minte şi în suflet. Ne-am mai întâlnit la diferite evenimente şi aveam deja un cod al nostru: THE ANSWER IS ANSWEAR.  Încet, dar sigur, am început să scriem povestea noastră. Și totul a început într-o seară de septembrie când am descoperit că hainele pot fi mai mult decât atât. Fiecare creator aduce o poveste.

De atunci am devenit fan Answear. Ținutele sunt pentru toate gusturile. Elegante, casual, party time. Atât pentru el cat si pentru ea.  Şi pot fi parte din fărâma de viaţa a fiecăruia.

Acest articol a fost scris pentru Superblog 2016.

Sursa foto: answear.ro

1 afișare0 comentarii

Postări recente

Afișează-le pe toate
bottom of page